Menu Content/Inhalt
Start arrow SWO 2007 arrow Rozdział 2 arrow Rozwój reklamy w wyszukiwarkach internetowych
Rozwój reklamy w wyszukiwarkach internetowych Drukuj
05.06.2008.

Rozwój reklamy w wyszukiwarkach internetowych

Artur Strzelecki

Abstract

Przedsiębiorstwa stale zwiększają wydatki na reklamę w wyszukiwarkach. Według raportu SEMPO, w Ameryce Północnej w 2006 roku rynek reklamy w wyszukiwarkach był wart 9,4 mld dolarów. Trzech na czterech respondentów korzysta z reklamy naturalnej. Prawie tyle samo, 71%, korzysta z reklamy płatnej. Koszty reklamy w wyszukiwarkach są znacznie niższe od innych form reklamy na stronach internetowych, natomiast efekty są natychmiastowe. Zgodnie z badaniami o powszechności tej formy reklamy w polskim Internecie świadczy niewątpliwie fakt, że większość użytkowników nie tylko odróżnia linki sponsorowane od pozostałych wyników wyszukiwania 62,3%, ale i z nich korzysta. Główną zaletą jest także nieinwazyjność przekazu, reklamy pojawiają się w odpowiedzi na zapytanie użytkownika bądź na stronie, którą ogląda, dopasowane do jej treści. (fragment tekstu)

 

2007 | Systemy wspomagania organizacji SWO 2007 | 309--317

 

Pobierz PDF

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »